Uanset hvad du vælger

– så vælger du fællesskabet hos os.

Alle elever på vores seks ungdomsuddannelser er sammen hos os. Find den uddannelse, der passer til dig lige her.

Vi ses på gangene Velkommen til
Ribe Katedralskole

Hos os bliver du en del af fællesskabet. Af traditionerne. Og af livet i Ribe.

Vi har samlet seks ungdomsuddannelser hos os. Det betyder, at når du har valgt Ribe Katedralskole, så betyder det måske mindre, hvilken uddannelse du vælger; for alle dine venner i byen går her også.

Det betyder noget for os, at du trives. At du bliver udfordret på det faglige. At du får hjælp, når du har brug for det. Og at du føler dig tilpas i vores fællesskab.

Vores skole er landets ældste med rødder tilbage til 1145. Så vi har stolte traditioner, som du også bliver en del af.

Samtidig føler vi os ret moderne: Alt, hvad vi gør, gør vi for at give dig en bedre skoledag. Når du vil studere stjerner i vores observatorium, dykke ned i virksomhedsøkonomi, lave forsøg i kemilaboratoriet eller med robotteknologi eller spille musik – så har vi det, du skal bruge.

Jeg glæder mig, til du bliver en del af fællesskabet hos os.

Vi ses på gangene.

Kristian Bennike, rektor